12 Eylül 2010 Pazar

Dev Adamlardan Finale Dev Adım

Hayatımızda yalnızca bir defa görebileceğimiz anlar vardır ki bir ömür sürebilir onların heyecanı. Galatasaray' ın UEFA Kupası'nı alması, Sertap'ın Eurovision'u sallaması ve İlhan Mansız'ın Senegal' e altın gol atması gibi. Bu akşam 12 Dev Adam bunlara bir yenisini daha ekledi.

Aslında bu yazıyı yazmak için şampiyonanın bitmesini bekliyordum, lakin bu akşam 22 ayar genç yaşımda kalbim öyle spazmlar geçirdi ki daha fazla bekleyemedim. 'Öldük öldük dirildik' lafını çok yerde kullanırız ama şu geceye kadar meğer biz hiç ölüp ölüp dirilmemişiz onu anladım. Teşekkürler 12 Dev Adam.

Sırbistan öyle şeyler yaptı ki bu akşam, maç sonunda da gördüğümüz gibi yüzdeler hep onlardan yanaydı, skor tabelası hariç. O kadar çok üçlük basket attılar ki maç boyunca kendimi 'Yok artık LeBron James' demekten alıkoyamadım. Ya bizim tabir-i caizse pisi pisine kaybettiğimiz toplar, çemberle öpüşüp vedalaşan atışlarımız? Doğru söylemek gerekirse öyle anlar oldu ki sanırım Amerikan rüyasından uyanmanın vakti geldi dedim. Ama son dakikalardaki takım olarak hırsımız, çabalarımız ve büyük turnuvalarda en büyük olma açlığımız seyretmeye değerdi ki maç biter bitmez Facebook'a baktığımda gördüm ki herkes zaten izlemiş. Ayrıca tam maç bizim diye sevinmeye başlayan basket magandaları silahlara davranmışken, Sırbistan'a verilen mola akıllara eminim Fenerbahçe'nin kursağında kalan şampiyonluk sevincini getirmiştir. Allah'tan bu defa boğazımızda bir şey kalmadı, böyle dev bir takımı yuttuk da Sırplardan Avusturya-Macaristan veliahtının bile intikamını aldık.

İster öğrenilmiş çaresizlik ister kendini gerçekleştiren kehanet deyin halk olarak spor müsabakalarında son dakikada kaybetmek temalı felaket senaryosu yazma eğilimimiz çokça vardır. Bu maçta da bu olmuştur ama 12 Dev Adam öyle bir senaryo yazdı ki hiçbir filmde rastlayamayız bu mutlu sona.

Az evvel de dediğim gibi kendi arkadaşlarımla maç ardından yaptığım röportajlarda gördüm ki reytingi bol dizi ve programları izlemek yerine milyonlarca Türk, bu akşam 12 Dev Adam'a kilitlenmiş ki bu çok iyi bir şey. Sonuçta tırt bir dizideki yapay hüznü paylaşmaktansa böyle büyük bir şampiyonada gerçek bir sevince salise salise ortak olmak paha biçilemez, 12 Dev Adam da bu dev desteği hissetmiş olacak ki son saniyelerde Survivor ruhuyla oynadılar ve Semih Teodosic'in maç boyunca güğüm gibi kalaylayıp ayakta tuttuğu Sırp takımına küçük bir sır verdi: The thing you call 'Turkish Nightmare' is just an 'American Dream' for us *

*Sizin Türk Kabusu olarak adlandırdığınız şey bizim için yalnızca bir Amerikan Rüyası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder