28 Eylül 2010 Salı

Önem Vermek Bir Sorun Mu?

4-5 gündür internetim yoktu. Dolayısıyla internete ve bloga giremedim. İşin açıkçası hayatımın önemli bir parçası olmasına rağmen bu süreçte interneti pek aramadım.

Aslında hayatımızda önemli zannettiğimiz bir çok konu pek de önemli değildir. Kendiliğinden pek de değerli değillerdir. Bizim onları "önemli" addetmemizdir önemliliklerini arttıran. Üstüne düşünmesek, kafa yormasak endişe edilecek şeyler değillerdir. "Önemli" diye düşünmesek, önemli olduklarını fark edemeyecektik bile. Belki de hiç var olmayacaklardı.

Bu 4-5 gün "Acaba internet de mi bunlardan biri?" diye düşünmekten kendimi alamadım. Yazın da internete giremediğim 2-3 haftalık bir süreç olmuştu ve o süreçte de interneti pek aramamıştım. Ama insanın elinin altında olunca, her şey değişiyor. İşte o zaman gereğinden fazla "önemli" hale getiriyoruz.

Anladım ki, arada ara vermek iyidir.

Dipnot: "Bilişim 2010" fuarına katılan bir yazarın köşe yazısında okuduğuma göre Facebook yasaklanmanın kapısından dönmüş. Yani mevcut yasalar altında kapanma ihtimali her zaman var. Alışmaya başlayın isterseniz. Hadi şimdi herkes Facebook'a!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder