22 Ağustos 2010 Pazar

Geri Dönüş ve Biz Böyleyiz

Çok oldu düzyazı yazmayalı. Yazın hayatıma düzyazıyla başlamama rağmen şiir yazmaya başladıktan sonra önce düzyazılarım azaldı, sonra da bitti. Bunun nedenini pek anlayamıyorum. Şiir daha mı kolaydı yoksa çok mu kabiliyetliydim şiire? Yoo, ikisi de değil.

Düzyazı, şiirden daha zor diyen büyük bir kesim var. İşin açıkçası ben o kesimde değilim. Ne bileyim, deneme yazarken yaptığın şey, düşüncelerini, aklından geçenleri, onlara bir çekidüzen vererek yanyana dizmek. Biraz da diline dikkat edeceksin. Yazının kıymet-i harbiyesinin olup olmaması ise ayrı bir şey. Şiir, daha zor gelir bana. Ama günümüzde maalesef birkaç cümle yazıp "Aa, şimdi kelimeleri alt alta yaz, şiir olsun" diye düşünen bir güruh da var. Umuyorum böyle düşünen insanlardan olmayacağız. Demek ki düzyazı yazmamamın sebebi bu değil. Çok kabiliyetli bir insan da değilim şiire. Kendi şiirlerimi bile zor beğenirim. Lakin şiir bambaşka bir şey. İçine aldığı anda insanı, bırakmıyor artık. Nasıl olduğunu anlayamıyorsun. Evet, şiiri çok sevdim ben. Bir süre sonra aklımdan geçen her düşünceyi, cümleyi şiir gibi hayal ediyordum. Bu süre içinde düzyazı için bilgisayar başına oturduğum çok oldu. Ama birkaç saat içinde o düşüncelerle bir şiir çıkıyordu. Cümleleri yanyana değil, alt alta düşünür oldum. Bu bir hastalık sanırım. Literatürde ismi var mıdır bilemem ama sanırım ben bu hastalığa yakalanmıştım. Bu hastalıktan kurtulmak istemiyorum ama bir şekilde düzyazıya da dönmem gerektiğini biliyorum.

Yaklaşık bir ay önce sevgili abimle -ki kendisi bu blogdaki Kağan Aksoy olur- konuşurken ortaya çıktı bu blog projesi. Toplu olsa daha güzel, daha renkli olur diye düşündük. Akın'ı ve Hasan'ı da alarak böyle bir işe giriştik. Tabi bir de isim gerekliydi. Ahmet Turan Alkan'ın "Biz Böyle Güzeliz" isimli kitabından esinlendiğimizi itiraf etmeliyiz. Bu kitap ismini ben çok severim. Bir çok şey anlatır bana. Alt başlığımız ise biraz iddialı gibi gözükebilir: işinize gelirse. Lakin bunun bir iddiadan daha çok gerçekçi bir başlık olduğunu düşünüyoruz. İşinize gelirse, severseniz bu blogu takip edersiniz, işinize gelmezse de okumazsanız.

Evet, biz böyleyiz, böyle güzeliz, böyle iyiyiz, böyle insanız.

Ve biz böyle yazarız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder