25 Ağustos 2010 Çarşamba

A Fine Frenzy

İlk olarak How I Met Your Mother'ın 5. sezonunun "Doppelgangers" isimli son bölümünün sonunda dikkatimi çekmişti. Dedim ki "Ben bu şarkıyı bulmalıyım". Bazen sizi ilk dinleyişte kendine çeken, etkileyen şarkılar vardır ya, bu da bunlardan birisiydi. Bana Tori Amos'u -ki kendisi en sevdiğim sanatçıdır- anımsattı. Ekşi Sözlük'te bulabileceğimi düşündüm. Velhasıl Himym başlığında A Fine Frenzy'nin Lifesize isimli şarkısı olduğunu öğrendim.

Grubun ismi çok hoşuma gitti. A Fine Frenzy. Frenzy; çılgınlık, kendinden geçme, çok sevinme anlamlarına gelir. Sonradan öğrendim ki bu isim Shakespeare'in, "A Midsummer Night's Dream eserinden geliyormuş: the poet's eye, in a fine frenzy rolling, doth glance from heaven to earth, from earth to heaven.

Grup hakkında google'dan araştırma yaptığımda -zaten 30 sn'de istediğiniz her bilgiye ulaşıyorsunuz- aslında bir grup olmadığını Alison Sudol isminde genç bir hanım kızımızın sahne ismi olduğunu öğrendim. 2007'de ilk albümü One Cell In The Sea çıkmış. Albümü indirip dinlemeye başladım. Beklediğim ve istediğim gibi bir albümdü. Yumuşak tınılı, piyano ezgileri ağırlıklı bir albüm. İlk çıkış parçası Almost Lover, Twilight filminin de müzikleri arasındaymış. İsmini ilk duyunca aklıma James Blunt'un Goodbye My Lover şarkısı gelmedi değil. Şarkı ve sözleri çok hoş. Acı veren bir ayrılıktan sonra dinlenilmesini pek tavsiye etmem.
I should've known you'd bring me heartache
almost lovers always do
I never want to see you unhappy
I thought you'd want the same for me
I'm trying not to think about you
can't you just let me be?


A Fine Frenzy'nin 2. albümü Bomb In A Birdcage de Ağustos 2009'da çıkmış. İlk albümü gibi tüm şarkıları atlanmadan dinlenilebilecek bir albüm. Bu albümden de Blow Away, Happier ve Electric Twist şarkılarına klip çekilmiş.

Alison Sudol, esinlendiği sanatçılar ve gruplar arasında Elton John, Ella Fitzgerald, Radiohead ve Björk gibi isimleri gösteriyor. Umuyorum esinlendiği şarkıcılar gibi müzik hayatındaki başarısı devam eder.

Favori şarkım: Rangers

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder