24 Ağustos 2010 Salı

Artık yüz yüze değil Face-to-face görüşüyoruz!

Mark Zuckerberg, nam-ı diğer Facebook' un babası, yıllar önce Film Gibi' de Sinan Çetin' in yapamadığını yaptı ve dünya üzerinde ne kadar ayrılık görmüş insan varsa hepsini biraraya getirdi. Peki kaç kişi bu kavuşmalara gerçekten sevindi?

Arkadaş listeme yeni bir kişi eklemeden bir günüm bile geçmiyor artık sayın seyirciler. İlkokul arkadaşlarımdan ve gazozuna maç yaptığımız aşağı mahallenin çocuklarından geçtim dolmuşta 'Bi Bayrampaşa uzatır mısın' diyen abladan annemin zaman zaman nevresim, çarşaf aldığı bohçacıya kadar zamanın bir yerinde göz göze geldiğim herkes bana bir şekilde yeniden ulaşmış durumda. Uzun zamandır dinlemediğim bir şarkıya radyoda aniden rastlamak her zaman heyecanlandırmıştır beni, lakin doğru söylemek gerekirse, her bestenin kulaktaki tınısı aynı değildir, değil mi ama?

Arkadaş sayım her geçen gün artıyor, sonra ne mi oluyor, hemen deyivereyim. İlk birkaç gün karşılıklı beğenişmeler, 'Hiç değişmemişsin, hala aynısın' gibisinden fotoğraf altı yorumları ile en son mavi önlük üstüne beyaz yakalık takarken bıraktığın insanla hala aynı suluktan su içebiliriz diye düşünmeye başlıyorsun ama sonra onlar yalnızca ana sayfada haberler kısmında işlediği Facebook amellerini okuyabildiğin kimseler oluyorlar. Yıllar önce kaybettim sandığın yıldız bir anda parlıyor ama ne yazık ki alevi pek uzun sürmüyor.

Arada cidden hala seni önemseyenler oluyor elbette ama onlar da artık ya çok meşguller ya da eskiden isim şehir oynarken harcadığınız vakti size yeniden ayrımaktan bile acizler. Bu bir serzeniş değil kesinlikle yalnızca özlem. Yoksa ben de farkındayım; hiçbirimiz Yedi Uyurlar' dan biri değiliz. Biz farkına varmadan zaman değişirken biz de aynı kalamadık.

Satın aldığım hiçbir aleti bugüne kadar kullanım kılavuzuna bakarak kullanmadım ben, bundan dolayı Facebook' u da kullanım amacı dışında kullanıyorum. Son zamanlarda en çok vakit geçirdiğim kimler varsa, hani özlemeye bile fırsatım olmayan kimseler, Facebook' un etinden sütünden onlarla birlikte faydalanıyorum. Amacım yıllar sonra yeni bir sosyal paylaşım ağında o ismi aramamak. Ama bir taraftan da korkar oldum, çünkü her gün profiline baktığım dostumu bile sanal değil kanlı canlı görmeyeli tam 61 gün olmuş...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder